Tilbage

Indsend tilbud Workshopforløb for iværksættere om salg til det offentlige

Workshopforløb for iværksættere om salg til det offentlige

Intro:

Iværksætterdanmark indkøber løbende undervisere til at levere workshopforløb. Hvis du tidligere har budt på opgaver, så gør vi opmærksom på at standardkravene nedenfor er opdateret og det der er meget vigtigt at du nærlæser og sikrer at dit tilbud lever op til alle krav. 

Normalt modtager vi rigtig mange velkvalificerede tilbud. Det er ikke unormalt med 20 tilbud på samme opgave. Du bedes derfor nærlæse nedenstående grundigt inden afgivelse af tilbud.

Opgaven: 

Vi (Iværksætterdanmark) søger en samarbejdspartner, der kan afholde et online workshopforløb om at sælge til det offentlige. Workshopforløbet skal målrettes iværksættere med et produkt eller en service, som gerne vil have viden om, hvordan de sælger til offentlige aktører. Workshopforløbet skal først og fremmest give iværksætterne en klar idé om deres produkt eller ydelse er interessant for det offentlige og dernæst give dem værktøjerne til at udarbejde plan for, hvordan iværksætteren i praksis kan lykkes med at sælge til det offentlige. 

Følgende er eksempler på emner som workshopforløbet kan komme omkring. Det er leverandørens ansvar at sammensætte et relevant program, hvor der er rig mulighed for at iværksætterne kan gøre sig praktiske erfaringer:  

  • En generel introduktion til det offentlige marked - hvilke regler og mekanismer gælder for offentlige indkøb? 
  • Hvordan finder man ud af, om ens produkt el. ydelse overhoved er interessant for det offentlige. Og hvis det er, hvordan gør man sig attraktiv for det offentlige? 
  • Hvor finder man information om udbud og indkøb? 
  • Hvornår skal man deltage i udbud? Kan der indkøbes uden udbud? 
  • Hvordan forbereder man sig som iværksætter på at sælge til det offentlige? 
  • Må man gå i dialog med offentlige beslutningstagere? Og hvem kan man i så fald henvende sig til? Hvilke offentlige institutioner skal man henvende sig til alt efter hvad man ønsker at sælge (og hvem slutbruger er), og hvad er forskellen på de forskellige instanser eksempelvis regioner vs. kommuner mm? 
  • Hvordan stiller man sig som iværksætter bedst muligt ift. at vinde et offentligt indkøb? 
  • Hvilke leverandørkrav kan man som iværksætter blive mødt med ift. eksmpelvis bæredygtighed og grønne indkøb? 

Forløbet afholdes af Iværksætterdanmark i tæt samarbejde med Erhvervshus Sjælland. Workshopforløbet skal afholdes online på følgende datoer 5.6, 12.6 og 17.6. Der vil sandsynligvis være mulighed for at afholde yderligere workshopforløb til efteråret, og tilbuddet skal derfor tydeligt angive en pris for tilkøb af yderligere workshopforløb.

Målgruppen for forløbet er iværksættere, som har udviklet et produkt eller en service, som de gerne vil sælge ind til det offentlige. Nogle af iværksætterne vil sælge til det offentlige som et ekstra ben i deres forretning, og har allerede kunder som de sælger til B2C eller B2B. Derudover vil der være nogle iværksættere, for hvem det offentlige skal være deres primære målgruppe, og de har ikke solgt deres produkt eller ydelse B2C eller B2B, og kommer måske heller ikke til at gøre det.

Hvert forløb skal samlet set kunne engagere 20 iværksættere. De enkelte workshops skal afholdes i forlængelse af hinanden, og der skal være en rød tråd imellem dem. Der er stor frihed til at strukturere forløbet, sådan som leverandøren finder det bedst. Forløbet skal afholdes over en periode på op til 3 uger. 

Programmet for forløbet skal lægge op til en blanding af faglige input samt praktiske øvelser, hvor den enkelte iværksætter kan sætte sit eget projekt i fokus. Det er vigtigt at iværksætterne oplever at de mødes i øjenhøjde og at de får mulighed for at sætte deres individuelle projekter i fokus gennem arbejdet på de enkelte workshops samt de planlagte hjemmeopgaver.

Tilbuddet skal inkludere én samlet pris for 1 workshopforløb. Prisen skal også inkludere kørsel og evt. materialer. Der skal udover de tilmeldte deltagere være plads til ansatte fra Erhvervshusene og/eller den lokale erhvervsservice.

1. Opgavebeskrivelse 
Hvis man mener at kunne løfte hele opgaven og afdække alle emner skal samarbejdspartner:

  • Afholde 1 antal workhopsforløb af 3 workshops.
  • Beskrive indholdet af forløbet samt indholdet af de enkelte workshops.
  • Sikre en rød tråd i forløbet, således at deltagerne oplever en udvikling gennem forløbet.

2. Generelle krav for alle workshopforløb:

  • Der lægges vægt på, at deltagerne lærer noget de kan bruge efterfølgende i deres virksomhed.
  • Vi forventer at leverandører formår at afvikle alle workshops i høj kvalitet, formår at inddrage deltagerne og skabe en levende oplevelse, der kan fastholde deltagerne gennem hele forløbet.
  • Workshopforløbet skal give deltagerne bud på litteratur, artikler, hjemmesider, sociale medier o.l., som kan være nyttige i deres videre arbejde med at udvikle deres forretningsidéer.
  • Leverandøren skal uploade alle materialer og information undervejs til de deltagende iværksættere og Iværksætterdanmark via portal som Iværksætterdanmark stiller til rådighed.
  • Ved online facilitering skal leverandøren selv stille Zoom, Teams eller lignende til rådighed for online aktiviteter.
  • Der vil blive afholdt et koordinerende møde med den valgte leverandør, hvor de sidste detaljer og evt. tilpasninger aftales nærmere.
  • Levenrandøren forventest at deltage aktivt i markedsføringen af workshopforløbet.

3. Tilbudsspecifikation

Tilbuddet indsendes via linket, der findes nederst i dokumentet her.

Tilbuddet til Iværksætterdanmark skal som minimum specificere:

  • Samlet pris for leverancen inkl. forberedelse, herunder kørsel og evt. materialer. 
  • Pris for tilkøb af enkeltstående forløb.
  • Evt. forudsætninger for tilbuddet.
  • Kontaktperson(er) angående forløbet. Her skal navn, organisation og e-mailadresse specificeres.
  • Beskrivelse af forløbets samlede indhold, format, relevans for målgruppen og effekt.
  • Bekræfte om leverandøren ønsker at lade sit tilbud gælde for senere forløb, selvom man i første omgang ikke vinder opgaven. Opgaven og tilbudspris skal være uændret.

Det samlede budget for opgaven som én leverandør eller konsortie af leverandører er op til DKK 28.000 ekskl. moms. 

I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed i forhold til den efterspurgte opgave.

Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:

  • Pris: 20%
  • Kvalitet: 80%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 4 kriterier, som det samlede tilbud skal give et klart billede af:

  • Forløbets koncept og opbygning.
  • Faglige kompetencer ift. forløbets tema.
  • Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering (herunder evt. online undervisning).
  • Forståelse for og erfaring med forløbets specifikke målgruppe.

Erhvervshus Hovedstaden forbeholder sig retten til ikke at vælge et af de modtagne tilbud, hvis ingen tilbud vurderes at kunne udføre opgaven tilfredsstillende. I så fald vurderer projektet om opgaven annonceres på ny eller ikke gennemføres.

Baggrund for annoncering

1. Resume af projektet: IvDK – Iværksætterdanmark tilbyder kompetenceforløb til iværksættere med introduktion til alt det, der er godt at vide, når man starter en virksomhed. Ambitionen er at udbyde et fleksibelt tilbud til alle iværksættere i Danmark. Iværksætterdanmark skal så vidt mulig være tilgængeligt, hvor og hvornår det passer iværksætteren. Samtidigt arbejdes der med at blande forskellige læringsformer for at nå så varieret og bredt ud til målgruppen som muligt, så alle iværksættere, uanset erfaring og geografi oplever at kunne tilgå de samme muligheder. Læs mere om Iværksætterdanmark på www.iværksætterdanmark.dk.

2. Mål: I perioden januar 2024 – 31. december 2025 skal mindst 3.600 iværksættere deltage i et af Iværksætterdanmarks forløb og/eller på Business Boost eller NextStep.

3. Projektets overordnede målgruppe: Iværksættere – dvs. personer som påtænker / er i gang med / har besluttet at starte virksomhed, og virksomheder som er opstartet (har en CVR-registrering), der ikke er ældre end 3 år. Målgruppen specificeres yderligere i forbindelse med de enkelte workshopforløb.

4. Erhvervshus Hovedstaden er opmærksom på at handle i overensstemmelse med de forvaltningsretlige principper om saglighed, økonomisk forsvarlig forvaltning, forbuddet mod varetagelse af uvedkommende hensyn, ligebehandlingsprincippet og proportionalitetsprincippet. Erhvervshuset gennemfører denne annoncering for at leve op til EU’s krav om, at ydelsen er købt på ”markedsmæssige vilkår” og for at finde en samarbejdspartner, der kan løse denne specifikke opgave på den bedst mulige måde.

Vis/skjul beskrivelse
Fristen for indsendelse af tilbud var d. 04-05-2025 23.55

Opgave

Opgavenr.
001012
Budget ekskl. moms
28.000,00
Tilbudsfrist
04-05-2025 23.55

Udbyder

S/I Erhvervshus Sjælland
Fulbyvej 15
4180 Sorø
 
55353035
info@ehsj.dk

Kontaktperson

Mette Østergaard

Regional projektleder
S/I Erhvervshus Sjælland

53727102