Tilbage

Indsend tilbud Kursus: Lær at annoncere i Meta og skabe visuel markedsføring med Canva

Kursus: Lær at annoncere i Meta og skabe visuel markedsføring med Canva

Intro:

Iværksætterdanmark indkøber løbende undervisere til at levere workshopforløb. Hvis du tidligere har budt på opgaver, så gør vi opmærksom på at standardkravene nedenfor er opdateret og det der er meget vigtigt at du nærlæser og sikrer at dit tilbud lever op til alle krav. 

Normalt modtager vi rigtig mange velkvalificerede tilbud. Det er ikke unormalt med 20 tilbud på samme opgave. Du bedes derfor nærlæse nedenstående grundigt inden afgivelse af tilbud.

Opgaven: 

Vi (Iværksætterdanmark) søger en samarbejdspartner, der kan afholde et workshopforløb om Meta-annoncering og visuel markedsføring med Canva. Forløbet skal bestå af 3 workshops, og efter forløbet skal deltagerne kunne:

  • Udforme professionelt indhold i Canva
  • Opsætte effektive kampagneannoncer i Meta
  • Analysere performance og optimere budget
  • Tænke strategisk i forhold til målgrupper og budskab

Vi foreslår, at forløbet eksempelvis kunne tage udgangspunkt i følgende sammensætning:

Workshop 1: Canva + Introduktion til Meta Business Suite

  • Kort præsentationsrunde og mål med kurset
  • Introduktion til Canva (gratis version)
  • Design af opslag, stories, bannere, logo mv.
  • Farvevalg, fonte og branding
  • Hvad er Meta Business Suite og Annoncemanager?
  • Forskellen på opslag og annoncer
  • Grundlæggende forståelse af kampagnestruktur:
  • Kampagne → annoncegruppe → annonce
  • Oprettelse af Meta Business-konto og tilknytning af Facebook/Instagram

Øvelse:
Design 1 opslag og 1 story i Canva og forbered indhold til næste gang.

 
Workshop 2: Målgrupper, kampagnemål og annonceopsætning

  • Annoncemål: rækkevidde, trafik, konverteringer m.m.
  • Forståelse af målgrupper: kernemålgrupper, brugerdefinerede og lookalikes
  • Budget og budgivning – hvor lidt kan du starte med?
  • Tekstforfatning til annoncer (hooks, CTA, storytelling)
  • Upload af materiale fra Canva til Meta
  • Opsætning af første annoncekampagne i Annoncemanager

Øvelse:
Opsæt din første kampagne med billede/video, tekst og målgruppe.

 
Workshop 3: Analyse og optimering

  • Hvad skal du holde øje med? (CTR, CPC, visninger, konverteringer)
  • Split-test (A/B-test) – test forskellige versioner
  • Justeringer og læring: hvornår skal man ændre?
  • Organisk vs. betalt – hvordan spiller de sammen?
  • Plan for fremtidige kampagner – og hvordan du bliver ved med at udvikle

Øvelse:
Evaluer din første kampagne og juster den. Lav en plan for næste måneds kampagner.

Forløbet afholdes af Iværksætterdanmark i tæt samarbejde med Startvækst Århus. Forløbet forventes afholdt med opstart i oktober måned i Århus. 

Målgruppen for forløbet er nye og etablerede iværksættere, der ønsker at tiltrække kunder via Facebook og Instagram og samtidig styrke deres visuelle identitet.

Hvert forløb skal samlet set kunne engagere 15-20 iværksættere. De enkelte workshops skal afholdes i forlængelse af hinanden, og der skal være en rød tråd imellem dem. Der er stor frihed til at strukturere forløbet, sådan som leverandøren finder det bedst. Forløbet skal afholdes over en periode på op til 3 uger. 

Programmet for forløbet skal lægge op til en blanding af faglige input samt praktiske øvelser, hvor den enkelte iværksætter kan sætte sit eget projekt i fokus. Det er vigtigt at iværksætterne oplever at de mødes i øjenhøjde og at de får mulighed for at sætte deres individuelle projekter i fokus gennem arbejdet på de enkelte workshops samt de planlagte hjemmeopgaver.

Tilbuddet skal inkludere én samlet pris for hele leverancen (1 forløb). Prisen skal også inkludere kørsel og evt. materialer. Der skal udover de tilmeldte deltagere være plads til ansatte fra Erhvervshusene og/eller den lokale erhvervsservice.

1. Opgavebeskrivelse 
Hvis man mener at kunne løfte hele opgaven og afdække alle emner skal samarbejdspartner:

  • Afholde 1 workhopsforløb af 3 workshops.
  • Beskrive indholdet af forløbet samt indholdet af de enkelte workshops.
  • Sikre en rød tråd i forløbet, således at deltagerne oplever en udvikling gennem forløbet.

2. Generelle krav for alle workshopforløb:

  • Der lægges vægt på, at deltagerne lærer noget de kan bruge efterfølgende i deres virksomhed.
  • Vi forventer at leverandører formår at afvikle alle workshops i høj kvalitet, formår at inddrage deltagerne og skabe en levende oplevelse, der kan fastholde deltagerne gennem hele forløbet.
  • Workshopforløbet skal give deltagerne bud på litteratur, artikler, hjemmesider, sociale medier o.l., som kan være nyttige i deres videre arbejde med at udvikle deres forretningsidéer.
  • Leverandøren skal uploade alle materialer og information undervejs til de deltagende iværksættere og Iværksætterdanmark via portal som Iværksætterdanmark stiller til rådighed.
  • Ved online facilitering skal leverandøren selv stille Zoom, Teams eller lignende til rådighed for online aktiviteter.
  • Der vil blive afholdt et koordinerende møde med den valgte leverandør, hvor de sidste detaljer og evt. tilpasninger aftales nærmere.
  • Levenrandøren forventest at deltage aktivt i markedsføringen af workshopforløbet.

3. Tilbudsspecifikation

Tilbuddet indsendes via linket, der findes nederst i dokumentet her.

Tilbuddet til Iværksætterdanmark skal som minimum specificere:

  • Samlet pris for leverancen inkl. forberedelse, herunder kørsel og evt. materialer. 
  • Pris for tilkøb af enkeltstående forløb.
  • Evt. forudsætninger for tilbuddet.
  • Kontaktperson(er) angående forløbet. Her skal navn, organisation og e-mailadresse specificeres.
  • Beskrivelse af forløbets samlede indhold, format, relevans for målgruppen og effekt.
  • Bekræfte om leverandøren ønsker at lade sit tilbud gælde for senere forløb, selvom man i første omgang ikke vinder opgaven. Opgaven og tilbudspris skal være uændret.

Det samlede budget for opgaven som én leverandør eller konsortie af leverandører er op til DKK 28.000 ekskl. moms. 

I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed i forhold til den efterspurgte opgave.

Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:

  • Pris: 20%
  • Kvalitet: 80%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 4 kriterier, som det samlede tilbud skal give et klart billede af:

  • Forløbets koncept og opbygning.
  • Faglige kompetencer ift. forløbets tema.
  • Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering (herunder evt. online undervisning).
  • Forståelse for og erfaring med forløbets specifikke målgruppe.

Erhvervshus Hovedstaden forbeholder sig retten til ikke at vælge et af de modtagne tilbud, hvis ingen tilbud vurderes at kunne udføre opgaven tilfredsstillende. I så fald vurderer projektet om opgaven annonceres på ny eller ikke gennemføres.

Baggrund for annoncering

1. Resume af projektet: IvDK – Iværksætterdanmark tilbyder kompetenceforløb til iværksættere med introduktion til alt det, der er godt at vide, når man starter en virksomhed. Ambitionen er at udbyde et fleksibelt tilbud til alle iværksættere i Danmark. Iværksætterdanmark skal så vidt mulig være tilgængeligt, hvor og hvornår det passer iværksætteren. Samtidigt arbejdes der med at blande forskellige læringsformer for at nå så varieret og bredt ud til målgruppen som muligt, så alle iværksættere, uanset erfaring og geografi oplever at kunne tilgå de samme muligheder. Læs mere om Iværksætterdanmark på www.iværksætterdanmark.dk.

2. Mål: I perioden januar 2024 – 31. december 2025 skal mindst 3.600 iværksættere deltage i et af Iværksætterdanmarks forløb og/eller på Business Boost eller NextStep.

3. Projektets overordnede målgruppe: Iværksættere – dvs. personer som påtænker / er i gang med / har besluttet at starte virksomhed, og virksomheder som er opstartet (har en CVR-registrering), der ikke er ældre end 3 år. Målgruppen specificeres yderligere i forbindelse med de enkelte workshopforløb.

4. Erhvervshus Hovedstaden er opmærksom på at handle i overensstemmelse med de forvaltningsretlige principper om saglighed, økonomisk forsvarlig forvaltning, forbuddet mod varetagelse af uvedkommende hensyn, ligebehandlingsprincippet og proportionalitetsprincippet. Erhvervshuset gennemfører denne annoncering for at leve op til EU’s krav om, at ydelsen er købt på ”markedsmæssige vilkår” og for at finde en samarbejdspartner, der kan løse denne specifikke opgave på den bedst mulige måde.

Vis/skjul beskrivelse

Tilbudsgiver

Skriv 00000000 i feltet 'CVR-nummer', hvis ikke du har et dansk CVR-nummer.

 

Tilbudsgivers kontaktperson

 

Tilbud

Nulstil

Opgave

Opgavenr.
001552
Budget ekskl. moms
28.000,00
Tilbudsfrist
28-08-2025 23.45

Udbyder

Erhvervshus Midtjylland S/I
Åbogade 15
8200 Aarhus N
 
70220076
info@erhvervshusmidtjylland.dk

Kontaktperson

Mahtab Ghanavati

Virksomhedskonsulent
Erhvervshus Midtjylland S/I

21946907