Tilbage

Indsend tilbud Kommunikation- og markedsføringsydelser til Iværksætterdanmark

Kommunikation- og markedsføringsydelser til Iværksætterdanmark

Vi (Iværksætterdanmark) søger en samarbejdspartner, der kan understøtte projektet på en række kommunikation- og markedsføringsopgaver. Opgaven omfatter:

  1. Håndtering af annoncering/kampagner på Meta og LinkedIn.
  2. Strategisk indsats mhp. at styrke Iværksætterdanmarks tilstedeværelse på LinkedIn og Instagram.
  3. Content produktion (billeder og short form video baseret på cases og eksperter fra Iværksætterdanmark).
  4. Produktion af en række grafiske templates der kan anvendes til forskellige indsatser i vores kommunikation og markedsføring og være med til at sikre en mere gennemført visuel identitet, der understøtter vores ambition om at være et let tilgængeligt, gennemskueligt og genkendeligt tilbud for vores målgruppe.

Iværksætterdanmarks primære kanal er vores hjemmeside som ses her.

Vi forestiller os en samarbejdspartner, der arbejder freelance, eller er en del af et mindre bureau, og som kan tilknyttes projektet i en periode. Der skal primært leveres fra juni og til og med september, men der kan være mindre opgaver til og med december.

Vi ønsker ikke en fuld gentænkning af vores visuelle identitet eller brand. Vi ønsker derimod en tydligere og mere gennemført rød tråd i vores markedsføring, og vi ønsker, at vi fremover nemt kan producere indholdt selv. 

1. Håndtering af annoncering/kampanger på Meta og LinkedIn

Der skal administreres kampagner på Facebook, Instagram og LinkedIn. Kampagner har typisk et af følgende 2 formål; 1. kendskab. Kendskabet til Iværksætterdanmark skal øges, så flest mulige iværksættere kender til tilbuddet. 2. Målrettet annoncering ift. rekruttering til konkrete tilbud og aktiviteter, fx. Business Boost (tilskud til rådgivning og kompetenceudvikling).

Kampagner vil typisk skulle segmenteres demografisk, da vi har regionale måltal. Derudover afhænger vores tilbuds relevans også af alder, job, interesser, etc. 

Antallet af kampagner i perioden forventes at være mellem 0-5. Det endelige antal afhænger af søgningen/tilmelding til Iværksætterdanmarks tilbud.

2. Strategisk indsats på LinkedIn og Instagram (15 timer)

Iværksætterdanmark ønsker at styrke sin tilstedeværelse på LinkedIn og Instagram. Målet er både at øge antallet af følgere og engagementet fra vores følgere. Det skal fx ske gennem videobaseret indhold med tips og tricks og gode råd til iværksætteri. Iværksætterdanmark kan facilitere kontakt til iværksættere, der kan udtale sig i short form, ligesom vi også kan trække på vores store netværk af eksterne eksperter, der kan komme med "3 gode råd" eller lign.

Det forventes, at leverandøren, ud fra en gennemgang af Iværksætterdanmarks nuværende LinkedIn- og Instragram-profil samt sammenlignelige profiler, kommer med nogle forslag til, hvordan vi kan styrke profilen, og hvordan vi fremadrettet bruger den bedst muligt. Dette inkluderer også ideer til content baseret på erfaringer med målgruppen.

3. Content produktion (ad hoc)

Leverandøren skal kunne stå for ad hoc content-produktion, der understøtter den strategiske indsats på LinkedIn og Instagram. Det forventes, at content-produktionen primært vil være short form videoer, samt billeder og i mindre omfang tekst. Der vil forventeligt også være et behov for at lave video cases med iværksættere, der deltager i projektet, se eksempel her

Behovet for produktion kan variere, og det er uklart, hvor stort behovet bliver i den resterende del af projektet. Derfor er det vigtigt med en let gennemskuelig stk. pris for forskellige typer content.

4. Produktion af grafiske templates/skabeloner (20 timer)

Iværksætterdanmark tilbyder en lang række events og kortere workshopforløb samt muligheder for tilskud til rådgivning. Vi har et behov for nemt, at kunne producere markedsføringsmateriale af disse ydelser, så både Iværksætterdanmark og vores partnere nemt kan kommunikere vores tilbud. Udover markedsføring af vores ydelser, så vil vi også gerne intensivere en fortælling af alle de gode historier, der findes derude - det kan være i form af opslag på relevante kanaler med eller uden billede. Derfor skal templates nemt kunne tilpasses med indhold, og bruges på relevante kanaler.

Det er vigtigt, at de grafiske elementer kan bruges og genkendes på tværs af vores eksterne kanaler, som består af følgende:

  • Hjemmeside (format 3:2)
  • Nyhedsbrev (format 3:2)
  • Instagram (format 4:5 eller best practice)
  • LinkedIn (best practice)
  • Facebook (samme som Instagram)
  • Short form video template (hvordan skal videoen filmes, og en 'ramme' i Canva der kan lægges på videoen for at ensarte udtryk).

Vi forestiller os en stil, som bygger videre på det eksisterende udtryk, men det må også gerne udfordre dette.

Leverancer

De primære leverancer er:

  • Løbende opsætning af kampagner/annoncering efter aftale (der ønskes fast pris pr. kampagne ekskl. annonceringsbudget)
    • Kampagner afsluttes med kort performancerapport og evt. anbefalinger.
  • Kort strategisk oplæg for at styrke vores LinkedIn og Instagram (fast pris for oplæg).
    • Evt. eksekvering af strategien (timepris).
  • Opsætning af grafiske templates i Canva som hurtigt kan bruges til opslag på Instagram, LinkedIn, Facebook og hjemmeside (fast pris).
    • Der må gerne være separate templates, hvis størrelse mm. afviger, men der skal være en tydelig genkendelig rød tråd.
  • Opsætning af template i Mailchimp til nyhedsbrev (fast pris).
  • Opsætning af simpel grafisk template i Canva til event-billeder i formatet 3:2 til brug på hjemmeside og i nyhedsbrev (fast pris). Template skal bestå af et billede, der nemt kan skiftes, titel, evt. undertitel, dato og evt. lokation (eksempel).
  • Opsætning af Powerpoint template (fast pris).
    • Konkret skal projektets "intro-slides" som anvendes på alle events og workshopforløb opsættes i denne template 
  • Ad hoc indkøb af contentproduktion (eks. pris pr.: video (kort format), pr. case-video, billeder, etc)

Tilbuddet skal vise et eksempel på, hvordan stilen for de grafiske elementer/templates kan se ud. Det står tilbudsgiver frit for, hvordan eksemplet laves. Eksemplet skal give Iværksætterdanmark en indikation af den visuelle tilgang. Produktionen af templates igangsættes, når stil og retning er endeligt aftalt med den valgte leverandør, dette ventes at ske som noget af det første i samarbejdet.

1. Generelle krav:

Leverandøren forventes at deltage på opstartsmøde. Leverandøren forventes at indgå i en løbende dialog om tilpasning af leverancen således den bedst muligt opfylder målsætningen. Der lægges vægt på at finde én leverandør til hele opgaven.

2. Tilbudsspecifikation

Tilbuddet indsendes via linket, der findes nederst i dokumentet her.

Tilbuddet til Iværksætterdanmark skal som minimum specificere:

  • Pris for hver enkelt del-leverance (fast pris eller timepris) inkl. forberedelse, herunder kørsel og evt. materialer.
    • Det angivne budget omfatter opgaver tilhøærende pkt. 2 og 4 i ovenstående, da de øvrige indsatser har variable priser afhængig af aktiviteter.
  • Pris for tilkøb af ekstra ydelser (timer) fx som "klippekort" eller lign.
  • Evt. forudsætninger for tilbuddet.
  • Kontaktperson(er). Her skal navn, organisation og e-mailadresse specificeres.

I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed i forhold til den efterspurgte opgave. Iværksætterdanmark kan vælge kun at indkøbe dele af leverancen, hvis dette vurderes bedst.

Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.

Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:

  • Pris: 40%
  • Kvalitet: 60%

Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 3 kriterier, som det samlede tilbud skal give et klart billede af:

  • Faglige kompetencer (40%)
  • Simplicitet i brug af skabeloner og den efterfølgende drift (40%)
  • Kendskab til Iværksætterdanmarks målgruppe (20%)

Erhvervshus Hovedstaden forbeholder sig retten til ikke at vælge et af de modtagne tilbud, hvis ingen tilbud vurderes at kunne udføre opgaven tilfredsstillende. I så fald vurderer projektet om opgaven annonceres på ny eller ikke gennemføres.

Baggrund for annoncering

1. Resume af projektet: IvDK – Iværksætterdanmark tilbyder kompetenceforløb til iværksættere med introduktion til alt det, der er godt at vide, når man starter en virksomhed. Ambitionen er at udbyde et fleksibelt tilbud til alle iværksættere i Danmark. Iværksætterdanmark skal så vidt mulig være tilgængeligt, hvor og hvornår det passer iværksætteren. Samtidigt arbejdes der med at blande forskellige læringsformer for at nå så varieret og bredt ud til målgruppen som muligt, så alle iværksættere, uanset erfaring og geografi oplever at kunne tilgå de samme muligheder. Læs mere om Iværksætterdanmark på www.ivdk.dk.

2. Mål: I perioden januar 2024 – 31. december 2025 skal mindst 3.600 iværksættere deltage i et af Iværksætterdanmarks forløb og/eller på Business Boost eller NextStep.

3. Projektets overordnede målgruppe: Iværksættere – dvs. personer som påtænker / er i gang med / har besluttet at starte virksomhed, og virksomheder som er opstartet (har en CVR-registrering), der ikke er ældre end 3 år. Målgruppen specificeres yderligere i forbindelse med de enkelte workshopforløb.

Vis/skjul beskrivelse
Fristen for indsendelse af tilbud var d. 01-06-2025 23.59

Opgave

Opgavenr.
001039
Budget ekskl. moms
35.000,00
Tilbudsfrist
01-06-2025 23.59

Udbyder

Erhvervshus Hovedstaden S/I
Fruebjergvej 3
2100 København Ø
 
30108080
info@ehhs.dk

Kontaktperson

Emil Ødegaard

Projektleder
Erhvervshus Hovedstaden S/I

31684101