Indsend tilbud Workshopforløb målrettet female founders
Workshopforløb målrettet female founders
Intro:
Iværksætterdanmark indkøber løbende undervisere til at levere workshopforløb. Hvis du tidligere har budt på opgaver, så gør vi opmærksom på at standardkravene nedenfor er opdateret og det der er meget vigtigt at du nærlæser og sikrer at dit tilbud lever op til alle krav.
Normalt modtager vi rigtig mange velkvalificerede tilbud. Det er ikke unormalt med 20 tilbud på samme opgave. Du bedes derfor nærlæse nedenstående grundigt inden afgivelse af tilbud.
Opgaven:
Vi (Iværksætterdanmark) søger en samarbejdspartner til at afvikle et fysisk workshopforløb i Region Hovedstaden målrettet kvindelig iværksættere.
Baggrund:
Hos Iværksætterdanmark ønsker vi at styrke kvindeligt iværksætteri i Danmark. Kvinder er markant underrepræsenterede i det danske startupmiljø – kun 1,3 % af investeringerne i danske startups går til kvindelige stiftere, mens 6,1 % går til teams med begge køn. Samtidig viser undersøgelser, at startups med kvindelige stiftere genererer 25 % højere omsætning pr. investeret krone sammenlignet med startups med mandlige stiftere. Der er altså både et ligestillings- og et vækstpotentiale i at støtte kvindelige iværksættere.
Vi hos Iværksætterdanmark søger en samarbejdspartner til at udvikle og afholde et engelsksproget forløb målrettet kvindelige iværksættere, der allerede er godt i gang med deres forretning. Deltagerne skal have proof of concept (fx. kunder, samarbejdspartnere, betakunder) og som minimum ét offentliggjort årsregnskab. Dertil håber vi, at størstedelen af de deltagende iværksættervirksomheder er registreret som ApS, da dette ofte indikerer en vis grad af professionalisering og vækstambition.
Formålet med forløbet er at styrke deltagernes evne til at identificere og formulere det centrale problem, deres virksomhed adresserer – og hvordan deres løsning skaber reel værdi (problem versus løsning). Mange iværksættere har en stærk løsning, men har ikke altid skærpet forståelsen af det underliggende behov hos målgruppen. Denne afklaring er afgørende for både forretningsudvikling, kommunikation og investorpitch.
Forløbet skal:
- Skærpe deltagernes forståelse af det problem, de løser – set fra kundens perspektiv.
- Udfordre relevansen og effektiviteten af deres løsning.
- Træne klar og overbevisende kommunikation af problem og løsning – særligt i pitch og kundedialog.
- Styrke deltagernes mindset og skabe rammer for succes med fokus på feminine styrker i pitchtræning.
- Give værktøjer til at kortlægge og aktivere deres personlige og professionelle økosystem.
- Inddrage øvelser og sparring med udgangspunkt i deltagernes egne cases og feedback fra facilitator og med-deltagere
Hvert forløb skal samlet set kunne engagere 15 - 20 deltagere. De enkelte workshops skal afholdes i forlængelse af hinanden, og der skal være en rød tråd imellem dem. Vi forestiller os, at forløbet skal opstartes i oktober 2025, og fordele sig over tre workshopgange, hvoraf de første to gange skal være fysiske og den sidste online. Der er stor frihed til at strukturere forløbet, sådan som leverandøren finder det bedst.
Programmet for forløbet skal lægge op til en blanding af faglige input samt praktiske øvelser, hvor den enkelte iværksætter kan sætte sit eget projekt i fokus. Det er vigtigt at iværksætterne oplever at de mødes i øjenhøjde og at de får mulighed for at sætte deres individuelle projekter i fokus gennem arbejdet på de enkelte workshops samt de planlagte hjemmeopgaver.
Tilbuddet skal inkludere én samlet pris for hele leverancen (Ét workshopforløb fysisk i Hovedstaden). Prisen skal også inkludere kørsel og evt. materialer. Der skal udover de tilmeldte deltagere være plads til ansatte fra Erhvervshusene og/eller den lokale erhvervsservice.
1. Opgavebeskrivelse
Hvis man mener at kunne løfte hele opgaven og afdække alle emner skal samarbejdspartner:
- Afholde ét workhopsforløb af 3 workshopgange.
- Beskrive indholdet af forløbet samt indholdet af de enkelte workshops.
- Sikre en rød tråd i forløbet, således at deltagerne oplever en udvikling gennem forløbet.
2. Generelle krav for alle workshopforløb:
- Der lægges vægt på, at deltagerne lærer noget de kan bruge efterfølgende i deres virksomhed.
- Vi forventer at leverandører formår at afvikle alle workshops i høj kvalitet, formår at inddrage deltagerne og skabe en levende oplevelse, der kan fastholde deltagerne gennem hele forløbet.
- Workshopforløbet skal give deltagerne bud på litteratur, artikler, hjemmesider, sociale medier o.l., som kan være nyttige i deres videre arbejde med at udvikle deres forretningsidéer.
- Leverandøren skal uploade alle materialer og information undervejs til de deltagende iværksættere og Iværksætterdanmark via portal som Iværksætterdanmark stiller til rådighed.
- Ved online facilitering skal leverandøren selv stille Zoom, Teams eller lignende til rådighed for online aktiviteter.
- Der vil blive afholdt et koordinerende møde med den valgte leverandør, hvor de sidste detaljer og evt. tilpasninger aftales nærmere.
- Levenrandøren forventest at deltage aktivt i markedsføringen af workshopforløbet.
3. Tilbudsspecifikation
Tilbuddet indsendes via linket, der findes nederst i dokumentet her.
Tilbuddet til Iværksætterdanmark skal som minimum specificere:
- Samlet pris for leverancen inkl. forberedelse, herunder kørsel og evt. materialer.
- Pris for tilkøb af enkeltstående forløb.
- Evt. forudsætninger for tilbuddet.
- Kontaktperson(er) angående forløbet. Her skal navn, organisation og e-mailadresse specificeres.
- Beskrivelse af forløbets samlede indhold, format, relevans for målgruppen og effekt.
- Bekræfte om leverandøren ønsker at lade sit tilbud gælde for senere forløb, selvom man i første omgang ikke vinder opgaven. Opgaven og tilbudspris skal være uændret.
Det samlede budget for opgaven som én leverandør eller konsortie af leverandører er op til DKK 28.000 ekskl. moms.
I udvælgelsesfasen foretages en vurdering af den enkelte tilbudsgivers generelle egnethed i forhold til den efterspurgte opgave.
Vurderingen bliver foretaget på baggrund af nedenstående evalueringskriterier.
Evalueringskriterierne og vægtningen af disse er følgende:
- Pris: 20%
- Kvalitet: 80%
Kvalitet bliver bedømt ud fra følgende 4 kriterier, som det samlede tilbud skal give et klart billede af:
- Forløbets koncept og opbygning.
- Faglige kompetencer ift. forløbets tema.
- Erfaring og kompetencer i forhold til undervisning og facilitering (herunder evt. online undervisning).
- Forståelse for og erfaring med forløbets specifikke målgruppe.
Erhvervshus Hovedstaden forbeholder sig retten til ikke at vælge et af de modtagne tilbud, hvis ingen tilbud vurderes at kunne udføre opgaven tilfredsstillende. I så fald vurderer projektet om opgaven annonceres på ny eller ikke gennemføres.
Baggrund for annoncering
1. Resume af projektet: IvDK – Iværksætterdanmark tilbyder kompetenceforløb til iværksættere med introduktion til alt det, der er godt at vide, når man starter en virksomhed. Ambitionen er at udbyde et fleksibelt tilbud til alle iværksættere i Danmark. Iværksætterdanmark skal så vidt mulig være tilgængeligt, hvor og hvornår det passer iværksætteren. Samtidigt arbejdes der med at blande forskellige læringsformer for at nå så varieret og bredt ud til målgruppen som muligt, så alle iværksættere, uanset erfaring og geografi oplever at kunne tilgå de samme muligheder. Læs mere om Iværksætterdanmark på www.iværksætterdanmark.dk.
2. Mål: I perioden januar 2024 – 31. december 2025 skal mindst 3.600 iværksættere deltage i et af Iværksætterdanmarks forløb og/eller på Business Boost eller NextStep.
3. Projektets overordnede målgruppe: Iværksættere – dvs. personer som påtænker / er i gang med / har besluttet at starte virksomhed, og virksomheder som er opstartet (har en CVR-registrering), der ikke er ældre end 3 år. Målgruppen specificeres yderligere i forbindelse med de enkelte workshopforløb.
4. Erhvervshus Hovedstaden er opmærksom på at handle i overensstemmelse med de forvaltningsretlige principper om saglighed, økonomisk forsvarlig forvaltning, forbuddet mod varetagelse af uvedkommende hensyn, ligebehandlingsprincippet og proportionalitetsprincippet. Erhvervshuset gennemfører denne annoncering for at leve op til EU’s krav om, at ydelsen er købt på ”markedsmæssige vilkår” og for at finde en samarbejdspartner, der kan løse denne specifikke opgave på den bedst mulige måde.