Inspiration: Få finansiering og eksponering med crowdfunding
Måske har du hørt om Kickstarter og kartoffelsalat-crowdfundingen, der gik viralt og rejste over 300.000 kroner. Men er crowdfunding relevant i Danmark, kan alle lave en crowdfunding-kampagne, og hvad kan man overhovedet crowdfunde til?
Crowdfunding er et redskab, som startups, iværksættere og foreninger kan benytte til at få proof of concept, opbygge et netværk og rejse penge til konkrete projekter. Du kan fx crowdfunde til at udgive en bog, til at lave et vin-event, til at udvikle et nyt produkt eller til at leje et lokale. Man kan også bruge crowdfunding til at rejse penge til et godt formål så som mere skov eller renere strande.
Tilmeld dig eventet, og få styr på, hvad crowdfunding er, hvad det kræver, hvor mange penge, du kan rejse, og hvordan du kommer i gang.
Program
- Bliv klog på crowdfunding v. Josefina Estrada
- Øvelse – bliv klar til at crowdfunde
- Erfaring fra en crowdfunder - Mød Pia, der netop har rejst 37.000 kroner via crowdfunding
- Spørgsmål
Hvem kan deltage?
Eventet er særligt henvendt startups og iværksættere, der er nysgerrige på crowdfunding. Du behøver ikke at have en idé til et konkret crowdfunding-projekt forud for deltagelse.
På eventet møder du
Josefina Estrada, kommunikationsansvarlig i Coop Crowdfunding
Pia Heike Johansen, medejer af Det Vilde Spinderi og crowdfunder