Inspiration: Markedsanalyser for iværksættere

Er det overhovedet nødvendigt at lave en markedsanalyse? Store virksomheder bruger mange ressourcer på markedsanalyser, inden de lancerer et produkt. Vil du vide hvorfor?
Så skal du med når René Frederiksen fra A&B analyse sammen med Odense Iværksætterservice byder indenfor til et par forståelige timer i analysernes verden.
Dette inspirationsseminar henvender sig til dig, der enten overvejer at starte egen virksomhed eller er nystartet. Det kræver ingen forudgående erfaring med markedsanalyser.
Mange iværksættere ofrer ikke mange tanker på at lave markedsanalyser. Ofte får man skudt i skoene ”du skal bare gå i gang”. Det er helt naturligt, at man tror 100% på ens egen idé, men det medfører også en fare for, at man overser alle de ubekendte faktorer, der kan være på markedet. Jo bedre du kender dit marked, jo nemmere kan det blive at sælge din vare. Og her kan markedsanalyser hjælpe dig rigtig godt på vej.
Det er, bortset fra din tid og entusiasme, gratis at deltage.
Program:
• Hvad er markedsanalyser, og hvorfor er de vigtige for din virksomheds succes
• Databaser og metoder til at analysere behov, målgrupper, konkurrenter og trends
• Gratis værktøjer til at udføre kvalitative markedsundersøgelser
• Hvordan kan man omsætte analyser til brugbare beslutninger
• Case eksempler
• Spørgsmål
Du vil gå hjem med dybere forståelse og indsigt i vigtigheden af markedsanalyser, samt praktisk inspiration til at udføre analyser på egen hånd.
Du møder:
René Frederiksen er medindehaver af analysebureauet A&B Analyse. Her har virksomheden gennem de sidste 20 år hjulpet kunder med at navigere på deres marked og omsætte viden til handling. De løser over 200 analyseopgaver årligt og er en god blanding af danske og internationale organisationer, heriblandt Odense Marcipan, OK Benzin, Royal Unibrew og Din Bilpartner. René tilgang er jordnær og praktisk, og han udtaler, at indsamlede data først giver mening, når de kan bruges til noget.