Kommunikér din bæredygtighed – uden greenwashing og greenhushing! Tilmelding slutter: 19-10-2025 23.55

Vil du blive skarpere til at kommunikere dine bæredygtige initiativer – og samtidig undgå faldgruberne? Så skal du tilmedlde dig dette (online) workshopforløb!
Workshopforløbet er for dig, der allerede har sat gang i bæredygtige tiltag i din virksomhed og ønsker at kommunikere dem strategisk, troværdigt og i overensstemmelse med gældende regler. Du har måske oplevet, at det kan være svært at finde balancen mellem at sige for meget og for lidt – og netop dét hjælper vi dig med.
Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage.
Hvad får du ud af forløbet?
Du får konkrete værktøjer og virksom viden, så du efter forløbet kan:
- Kommunikere dine bæredygtige tiltag korrekt og gennemsigtigt
- Undgå at over- eller underkommunikere dine bæredygtighedsindsatser (greenhushing versus greenwashing)
- Bruge dine bæredygtighedsindsatser som et strategisk konkurrenceparameter
- Arbejde med skabeloner og tjeklister, der gør det nemt at komme i gang – og videre
Forløbet består af:
Workshop 1: Sådan kommunikerer du bæredygtighed – klart, korrekt og med gennemslagskraft
I den første workshop får du styr på, hvordan du kommunikerer dine bæredygtige initiativer, så de både er troværdige, strategiske og i overensstemmelse med gældende regler. Vi vil også arbejde med konkrete eksempler på god og dårlig kommunikationspraksis. Du introduceres til tre centrale værktøjer: Et do’s and don’ts ark, en kommunikationsskabelon og en dataunderbyggelsestjekliste.
Mellem workshop 1 og 2:
Du arbejder med dine egen virksomhed og forbereder materiale, som du får feedback på i næste workshop. Formålet er, at du får testet dine budskaber i praksis. Du har mulighed for individuel sparring fra underviserne undervejs.
Workshop 2: Gør dine budskaber skarpe – og klar til at blive brugt
I denne workshop er det dig og din virksomhed, der er i centrum. Du får mulighed for at præsentere dit eget udkast til bæredygtighedskommunikation og få konkret og konstruktiv feedback – både fra underviserne og de øvrige deltagere. Vi arbejder med at styrke dine budskaber og sikre, at de er i tråd med gældende regler og retningslinjer. Du får også inspiration fra andres erfaringer og mulighed for at justere og videreudvikle dit materiale undervejs. Målet er, at du går fra workshoppen med en klar plan i forhold til at kommunikere dine bæredygtige initiativer – både strategisk og ansvarligt.
Mulighed for individuel sparring efter workshopforløbet
Efter workshopforløbet har du mulighed for at få individuel sparring med underviserne via mail.
Dine guides på vejen fra god idé til god bæredygtig forretning
Workshopforløbet faciliteres af Bjørk Dimon Næs, Alexandra Baunhøj og Mette Toftegaard Rasmussen fra BDO – et team med dyb indsigt i bæredygtighed, ESG og strategisk kommunikation. Med erfaring fra både små iværksættervirksomheder og større organisationer, hjælper de virksomheder med at omsætte bæredygtige tiltag til troværdig og værdiskabende kommunikation.